|
|||||||||
A Budapesti 4.
Tervezet, készült
|
Pálya
|
||||||||
E fejezetben a 4. metróvonal pályájának kialakítására vonatkozó fõbb elveket ismertetjük. A vonalvezetésre, a különbözõ pályatípusokra, váltókra és keresztezésekre, valamint vezetõsínre vonatkozó konkrét kérdéseket a Zárójelentés-tervezet keretében vizsgálták. ÁRAMELLÁTÁSA Zárójelentés-tervezetben foglalkoztak az áramellátás
kérdéseivel is. Meg kell jegyezni, hogy külön figyelmet
fordítottak az áramellátás méretezésére,
a szolgáltatás továbbfejlesztési lehetõségeire
tekintettel (90 s-os követési idõközzel való
közlekedés lehetõvé tétele), ami a növekvõ
igények esetére is elegendõ tartalékot kell,
hogy jelentsen. (a maximum 32.000 utas). Így a MARCADET szimulációs
szoftver alkalmazásával és a rendelkezésre
álló adatokkal, a jármûvek elõzetes jellemzõit
figyelembevéve, valamint a feltételezett forgalmi vágányok
és az UIC 54 és STR 40 típusú sínek
betervezésével, 90 s elméleti követési
idõközzel a távlati üzemeltetésre, a szerelvények
teljesítményfelvétele mintegy 13 MW, amibõl
4 MW rekuperálható. A szimuláció szerint a mai elõzetes ismeretek alapján elegendõ 8 alállomás, egyenként 2250 kW névleges teljesítménnyel (In / 1.5 In / 3 In - 1 Min jellemzõkkel), ami megfelel az "aktív tartalék" elvének, és alkalmas a teljes Budaörsi út - Keleti pu. vonal táplálására; valamint 6 alállomás szükséges a Kelenföld - Keleti szakaszhoz és 4 elegendõ a Kelenföld - Kálvin tér szakaszhoz RENDSZEREKA 4. metróvonal üzemeltetéséhez szükséges mûszaki rendszereket szintén meghatározták. A legfontosabb kérdések itt a következõk:
A 4. metróvonalhoz szükséges viteldíj beszedõ rendszer kialakítása és bonyolultsági foka az alkalmazott viteldíj-politikától függ. A 4. metróvonal rendszere hasonló lesz a ma üzemelõ vonalakéhoz. EGYÉB MÛSZAKI BERENDEZÉSEKA szükséges segédüzemei berendezések közé tartoznak az alábbiak:
|