|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A Budapesti 4.
Tervezet, készült
|
Az üzemeltetés elvei
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A jelentés tartalmazza az üzemeltetési elvek rövid ismertetését is. Ezek mindenekelõtt a forgalmi jármûállomány nagyságának meghatározásához, az utasforgalom kiszolgálásához szükséges jármûszám megállapításához szükségesek, mely utasforgalom nagyságával a B. rész foglalkozik. Ezt követõen a megbízhatósági és fenntartási igények kérdéseivel foglalkozik a jelentés. ÁLTALÁNOS ÜZEMVITELI FELTÉTELEZÉSEKIde tartoznak a következõk:
JÁRMÛÁLLOMÁNY IRÁNTI KÖVETELMÉNYEKUtazási idõ becsléseA becsült utazási sebesség egyaránt függ
a jármûvektõl és a vonal jellemzõitõl
(maximális sebesség, gyorsulás és lassulás),
valamint a létesítménytõl (ívsugár,
állomástávolság, állomási tartózkodási
idõ). Figyelemmel a létesítmény jellemzõire,
az utazási idõ meghatározásához használt
utazási sebességet 28 km/h-ban tételeztük fel,
az 1. ütem során is ugyanezt az adatot alkalmaztuk. Az egyik végállomásról a másikra és vissza számított utazási idõ, húsz másodperces tartózkodással a közbensõ állomásokon és 5 sec/km menetközbeni eltéréssel, 2.095 másodpercre adódik. Jármûpark iránti követelményekA fenti 1.fejezetben a jármûvekre meghatározott
férõhely-adatok szerint, valamint az utazási idõ
és a kerekített maximális utasáramlatok figyelembevételével
csúcsórában és az erõsebb irányban
, a szükséges jármûszám a 11. táblázatban
felsoroltak szerint állapítható meg.
* 2005 / 2020 évben A becslés azon alapult, hogy a vonal beindításakor elegendõ 4 kocsis szerelvények közlekedtetése, a 2005-re vonatkozó feltételezések szerint, és a kényelmi elvárásoktól függõen 4 vagy 5 fõ/m2 figyelembevétele. A 2020-ra vonatkozó adatok szintén szerepelnek. A gyakorlatban alkalmazandó követési idõköz 2 percben határozható meg. MEGBÍZHATÓSÁG ÉS FENNTARTÁSI IGÉNYFeldolgozták a legfontosabb kérdéseket, az alábbiak szerint:
|