|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A Budapesti 4.
Tervezet, készült
|
Beruházási költségbecslés
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A költségbecslést forintban végezték el (HUF), melyet ECU-re számítottak át, 185,3 HUF/ECU árfolyamon, mely 1996. elsõ felére jellemzõ. ÁLTALÁNOS FELTÉTELEZÉSEKA mélyépítési munkák költségei
tartalmazzák a vonalszakaszok és állomások
minden építési költségét, a kijárati
mûtárgyak, az átszállókapcsolatok és
gyalogos aluljárók költségét, valamint
a járulékos munkák, építészeti
és belsõ befejezõ munkálatok, a szolgálati
épületek és a metróvonal üzemeltetéséhez
szükséges létesítmények költségeit.
A jármûtelep költségei a jármûtároló
és szín befedésére is tartalmaznak elõirányzatot.
A költségben itt szerepel az összes épület
és mûszaki berendezés, valamint a diszpécserközpont
beruházási költsége is. A rendszerek költsége az áramellátás,
jelzõ és biztosítóberendezések, távközlési
berendezések, klímaberendezések és a diszpécserközpontban
telepítendõ vasútbiztosító berendezések
költségeit foglalják magukban. A beruházási költségbecslést többféle
ütemezési változatban dolgoztuk ki, az alábbiak
szerint:
Elsõ ütem a Kelenföld - Kálvin tér szakasz A jármûvek beszerzési költsége a megnyitás évére (2005) és a 2020. évre vonatkozó adatokat egyaránt tartalmazza. Az 5 kocsis szerelvény becsült költsége adó, vám és szállítási költség nélkül 1.019 MHUF (5.5 M ECU), a kb. 100 darabos megrendelés esetén, vagyis 203,830 M HUF vagy 1,09 M ECU, kocsinként. A KELENFÖLD ÁLLOMÁS - KELETI ÁLLOMÁS SZAKASZ EGY ÜTEMBEN TÖRTÉNÕ MEGVALÓSÍTÁSAA 12. táblázat tartalmazza a Kelenföld - Keleti állomás
közötti szakasz költségeit. A becslés az optimálisabb
változat alapján készült, vagyis az olcsóbb
állomásépítési technológiák
feltételezésével.
* A jármûvek méretezése 4 kocsis szerelvényre, 5 fõ/m2 fajlagos terheléssel történt. A 4 kocsis egységeknél 4 fõ/m2-rel az ár 109 M ECU, a 4 kocsis, 4 fõ/m2 terhelésnél 87 M ECU, az 5 kocsis. 5 fõ/m2 terhelésû változatnál pedig 104 M ECU. ** A jármûvek méretezése 5 kocsis szerelvények
alapul vételével történt, 5 fõ/m2 feltételezésével.
Az 5 kocsis szerelvényeknél 4 fõ/m2-rel 126 M ECU
adódik. A fenti táblázatból látható, hogy a jármûvek beszerzése a beruházási költség mintegy 20%-át teszi ki, a többi magára a létesítményre fordítódik. Az építési költségek megoszlása a következõ:
A KELENFÖLD ÁLLOMÁS - KELETI ÁLLOMÁS KÉT ÜTEMBEN TÖRTÉNÕ ÉPÍTÉSEKelenföld - Kálvin tér elsõ szakasz
|
|
|
|
Mélyépítés |
|
232 |
Berendezések |
|
62 |
Jármûpark - 2005 év (1) |
|
44* |
Összesen (1) |
|
338 |
* A jármûvek méretezése 4 kocsis szerelvényre,
5 fõ/m2 fajlagos terheléssel történt. A 4 kocsis
egységeknél 4 fõ/m2-rel az ár 52 M ECU, a 4
kocsis, 4 fõ/m2 terhelésnél 44 M ECU, az 5 kocsis.
5 fõ/m2 terhelésû változatnál pedig 55
M ECU.
A 14. táblázatban a Kálvin tér és
Keleti pu. közötti második szakasz költsége
szerepel, azzal a többletköltséggel, mely a munkaerõ
ismételt felvonulásával és az ehhez szükséges
berendezésekkel, új munkahelyek kialakításával
függ össze.
|
|
|
Mélyépítés |
|
98 |
Berendezések |
|
26 |
Jármûvek - 2020 év(2) |
|
55* |
Összesen (2) |
|
179 |
* A jármûvek méretezése 5 kocsis szerelvényekre,
5 fõ/m2 terheléssel történt. A becsült költség
66 M ECU, 5 kocsis egységeknél és 4 fõ/m2 utasterhelésnél.
A Kelenföld és Budaörsi út állomás
közötti továbbépítés költségei
a 15.táblázatban szerepelnek.
|
|
|
Mélyépítés |
|
35 |
Berendezések |
|
20 |
Jármûvek - 2020 év(2) |
|
27* |
Összesen (2) |
|
82 |
* A jármûvek méretezése 5 kocsis szerelvényekre,
5 fõ/m2 terheléssel történt.