|
|
|
|
|
|
|
|
Az új kormány még vizsgálódik
Demszky szerint kell az új metró
|
|
|
|
|
|
|
A fõvárosi közgyûlés csütörtökön
feltehetõen végelszámolással megszünteti
a 4-es metró beruházásának elõkészítésére
tavaly létrehozott önálló DBR-Metró
Kft.-t és módosítja a beruházási
célokmányát is. E szerint az építkezésre
folyó áron 198 milliárd forintot költenek
majd. Hírek szerint az új kormány felülvizsgálja
a 4-es metró beruházási feltételeit,
bár érdemben még nem tudtak foglalkozni a
kérdéssel. Demszky Gábor fõpolgármester
szerint presztízs- és anyagi veszteségek
nélkül már nem lehet visszakozni az új
metróvonal ügyében, amelyre egyébként
a fõvárosiak 70-80 százalékának
szüksége van.
|
MH-összeállítás
|
|
|
|
|
|
|
A leendõ kormány egyelõre a szervezeti keretek
és a kormányzati struktúra kialakításán
dolgozik, konkrét ügyekben csak a kabinet megalakulása
után foglalnak állást - közölte
érdeklõdésünkre Chikán Attila,
aki a gazdasági tárca várományosa.
Értesülések szerint azonban nem kizárt,
hogy ezek között a metróberuházási
feltételek felülvizsgálata is szerepel majd.
|
Amennyiben az új kormány a 4-es metró ügyét
valóban részleteiben meg szeretné ismerni,
a fõváros a maga részérõl ehhez
minden információt és segítséget
megad a kabinetnek - nyilatkozta lapunknak Demszky Gábor.
Hozzátette azonban: az új vonalra - amelyet egy
felmérés szerint a lakosság 70-80 százaléka
is támogat - véleménye szerint szükség
van. Ahhoz, hogy Budapest lakhatóbb legyen, a közlekedés
egy jelentõs részét a föld alá
kell vinni. A metró ugyan drága, de száz
évre épül. A budapestiek túlnyomó
része egyébként támogatja a tervet.
|
|
|
|
|
|
|
A fõvárosi közgyûlés csütörtökön
várhatóan végelszámolással
megszünteti a 4-es metró elõkészítésére
tavaly létrehozott önálló DBR-Metró
Kft.-t, s módosítja a metró beruházási
célokmányát. Ezek szerint a beruházási
célokmány rögzíti majd, hogy a folyó
áron 194,5 milliárd forintos metróépítéshez
98,2 milliárd forintnyi hitelre van szükség.
A fõváros 22,9 milliárdot, az állam
38,2 milliárdot, a BKV pedig 35,1 milliárdot vállal.
|
Szegedi Ferenc a XI. kerületi polgármester és
képviselõtestülete változtatást
szorgalmaz a jelenlegi nyomvonalon. Szerinte a metróvégállomásra
a Budaörs határában lévõ virágpiac
lenne a legalkalmasabb. Indítványa szerint kedvezõbb
lenne, ha a metró a Móricz Zsigmond körtér
után nem a Kosztolányi Dezsõ tér felé,
hanem a Skála Fehérvári úti oldalára
kanyarodna. Innen késõbb tovább lehetne építeni
a nyomvonalat Albertfalva, Budafok és Nagytétény
irányába. A polgármester szakértõk
véleményére hivatkozva állítja,
hogy a nyomvonal-változtatás még most sem
késõ.
|
|
|
|
|
|
|
Gulyás László, a DBR Beruházó
Kft. igazgatója egy korábbi nyilatkozatában
már kicsit késõnek ítélte a
változtatást, ám úgy vélte,
amennyiben erre a pénzügyi források is rendelkezésre
állnak, nem lehetetlen.
|