Vitorlazas0609

Vitorlázás 2006 szeptember, Sukosan

Naplókivonat

Néhány link nem kép, hanem htm fájl (ezeknek címük is van), ott több kép van egybefogva, lapozni/görgetni kell

A csapat: Anna, Berni, Eszter, Attila, Csaba, Előd, Sanyi, Péter, István

A hajó: neve Kate I, típusa Cyclades 43.3 (Beneteau)

hossz 13.26 m, szélesség 4.43 m, merülés 1.9 m, vitorlázat 81.9 m2, motor 52 LE

Útvonal: Sukosan - Sibenik - Skradin (Krka vízesés) - Trogir - Split - Hvar - Kaprije - Sukosan összesen 224 tmf (416 km)

Időszak: 2006. szeptember 9-16

2006.09.09. (szombat) 17:30 Sukosan 44-03.2N 015-17.9E

A csapat két kocsival érkezik, engem Zadarban vesznek fel (Áron Carináján érkeztem oda). Gyors hajóátvétel, (novi új, idei hajó), papírmunka, majd a hajó birtokbavétele, egy-két apróság pótlása. Az ünnepélyes zászlófelvónás, nemsokkal utána már alkonyodik. Mindenki fáradt, (eleve másnapi indulást terveztünk), gyors-evés, ivás, alvás...

Reggel 6-kor elindulunk, nullás szélben motorozunk. Tíz körül kezdünk egy enyhe szellővel vitorlázni (hátszél), ami délre 3-ig erősödik (4-es befújásokkal). Az élmény fokozására pár mérföldet beáldozunk, hogy negyedszélben vitorlázhassunk... Ezt már a lányok is nagyon élvezik :-)

2006.09.10. (vasárnap) 12:00 Sibenik közelében 43-44.5N 015-44.8E

Háromig tartanak a Sibenik előtti szigetek közötti éles menetek, utána lehorgonyzunk a torkolat bejáratát védő vár közelében, onnan dingivel mennek ki várlátogatásra. Ötkor megyünk tovább, fél hatkor kötünk ki Sibenikben, hét körül véget ér a városnézés és továbbmegyünk, fel a folyón, a Skradinban lévő marináig. 21:50-kor kötünk ki.

A Krka vízeséshez elektromos meghajtású hajók mennek. Reggel a 9 órás járattal megy fel a csapat.

2006.09.11. (hétfő) 12:00 Skradin (marina) 43-49.0N 015-55.3E

Dél körül ér véget a vízesés-néző túra, nem sokkal azután elindulunk egy pár száz méterrel odébb levő öbölbe fürödni. Az édes és a sós víz találkozásánál érdekes az állat és a növényvilág. Az is érdekes, hogy nem keveredik össze a két víztömeg: a felül lévő hideg édesvíz és az alul (2-3 m mélytől kezdődő) meleg sós víz közti határ igen éles, látható és tapintható...

Egy óra múlva kimotorozunk a torkolatból, háromkor vitorlát bontunk, és élénk bő széllel elindulunk Trogir irányába. Lassan lemegy a nap, de mi nem sietünk, éjszakai vitorlázás van betervezve. Eleinte csodálatos csillagos ég alatt vitorlázunk, majd feljön a hold és beragyogja a tájat. A félhold fénye is bőven elég, hogy a szigetek körvonalait élesen lássuk (előző héten mi még teliholdas éjszakákon vitorláztunk Koperből Zadarig Áron Carinájával...)

Amint besötétedet, a szél is elkezdett lanyhulni, míg éjfélre teljesen elállt. Egy óra motorozás után kikötünk Trogir marinájában (V. Miklósék hajója mellé :-).

Ki korán kell... Ez nálunk nem jött be, fél nyolckor már ott-termett a kikötő-fiú (bácsi)... Ezek után nem kapkodtuk el az indulást, előbb páran kipróbálták, milyen is az árbocmászás (bocman-székkel), majd 1/2 12-kor indultunk, szinte az utolsók között. Csak a szomszédos Splitbe készültünk.

2006.09.12. (kedd) 12:00 Trogir közelében 43-30.2N 016-12.8E

A déli szélcsendet egy kis fürdéssel, búvárkodással töltjük a Ciovoval szemközti szigetek egyikénél. Egyre aztán megjön a szél, egyre nagyobb lesz, s 3/4 4-re már Splitben is vagyunk.

Reggel 1/2 9-kor indulunk, Hvar a cél, találkánk van: Péter édesapja és családja lesz ott egy másik hajóval. Bő 3-as bő szelünk van :-)

2006.09.13. (szerda) 12:00 Brac felé féluton 43-29.0N 016-25.0E

Jó a szelünk, egy - két vontát beiktatva jól haladunk, egykor vagyunk Brac és Solta között, 1/2 7-kor pedig lehorgonyzunk Hvar előtt. Már lemegy a nap, mire a csapat kimegyd ingivel várost (meg várt, azaz Hvart :-) nézni, majd 1/2 9-kor bemotorozunk a Palmizana marinába. Itt kölcsönösen meglátogatjuk egymás hajóit meg egymást, meg miegymás :-)

Reggel erős szélre ébredünk, 10 körül indulunk, 4-es 3/4-es szélben 6-7 csomós sebességgel haladunk. Délben Solta takarásában, kisebb hullámzásban haladunk, néha 7 fölé csusszan a sebességjelző. Néha muszáj elhagynunk a szigetek takarását, ilyenkor jókora hullámok érnek utol, szinte teljes hátszelünk van, és ezt tartani állandó figyelmet igénylő fárasztó menet. A kedvenc Zirje-i (Tratinska) öböl helyett Kaprije-t választom éjszakára, hogy legalább a hullámzástól védve legyünk. 1/2 7-kor érünk be az öbölbe, de már sokan horgonyoznak, nehéz jó helyet találni.

Éjszaka erősödik a szél, 11 körül elenged a horgonyunk. Újabb helyet keresünk, s ezt még 3-4-szer megismételjük. Ilyen volt az éjszakai sodródásunk/helykeresésünk. A többi hajó csak hajnali 1-2 körül kezd sodródni, hiába, kicsi a horgonyunk (akkora, mint az Áron 19 lábas Carinájáé)...

Alig várom már a pirkadatot, hogy indulhassunk (sötétben nem akartam a indulni, elsősorban a nagy hullámok miatt: jobb azokat látni :-)

Egész délelőtt 6-7 szélben vitorlázunk, raumos menet, fárasztó és hány(kolod)tató. De mi nem bánjuk, ez az utólsó napunk, legalább jól kivitorlázzuk magunkat.

2006.09.15. (péntek) 12:00 Sukosan közelében 44-03.2N 015-17.7E

Délben már Sukosan közelében vagyunk, mielőtt bemotorozunk a kikötőbe, még szembefordulunk a hullámokkal és jókorákat ugratunk mindenki nagy örömére. Aztán bemegyünk, kikötünk, és elcsendesedünk. Mindenki a csomagolással van elfoglalva, de valójában egészen máshol jár... Bizony kár, hogy

VÉGE