Vitorlazas0609
Vitorlázás 2006 szeptember, Sukosan
Naplókivonat
Néhány link nem kép, hanem htm fájl (ezeknek címük is van),
ott több kép van egybefogva, lapozni/görgetni kell
A csapat:
Anna, Berni,
Eszter, Attila,
Csaba, Előd,
Sanyi, Péter,
István
A hajó: neve
Kate I, típusa Cyclades 43.3 (Beneteau)
hossz 13.26 m, szélesség 4.43 m, merülés 1.9 m,
vitorlázat 81.9 m2, motor 52 LE
Útvonal:
Sukosan -
Sibenik -
Skradin (Krka vízesés) -
Trogir -
Split - Hvar -
Kaprije - Sukosan összesen 224 tmf (416 km)
Időszak: 2006. szeptember 9-16
2006.09.09. (szombat) 17:30 Sukosan 44-03.2N 015-17.9E
A csapat két kocsival érkezik, engem Zadarban vesznek fel (Áron Carináján
érkeztem oda). Gyors hajóátvétel, (novi új, idei hajó), papírmunka,
majd a hajó birtokbavétele, egy-két apróság pótlása.
Az ünnepélyes zászlófelvónás,
nemsokkal utána már alkonyodik.
Mindenki fáradt, (eleve másnapi indulást terveztünk), gyors-evés, ivás, alvás...
Reggel 6-kor elindulunk, nullás szélben motorozunk. Tíz körül kezdünk
egy enyhe szellővel vitorlázni (hátszél), ami délre 3-ig erősödik (4-es befújásokkal).
Az élmény fokozására pár mérföldet beáldozunk, hogy negyedszélben vitorlázhassunk...
Ezt már a lányok is nagyon élvezik :-)
2006.09.10. (vasárnap) 12:00 Sibenik közelében 43-44.5N 015-44.8E
Háromig tartanak a Sibenik előtti szigetek közötti éles menetek, utána
lehorgonyzunk a torkolat bejáratát védő vár közelében, onnan dingivel
mennek ki várlátogatásra. Ötkor megyünk tovább, fél hatkor kötünk ki
Sibenikben, hét körül véget ér a városnézés és továbbmegyünk, fel a
folyón, a Skradinban lévő marináig. 21:50-kor kötünk ki.
A Krka vízeséshez elektromos meghajtású hajók mennek. Reggel a 9 órás
járattal megy fel a csapat.
2006.09.11. (hétfő) 12:00 Skradin (marina) 43-49.0N 015-55.3E
Dél körül ér véget a vízesés-néző túra, nem sokkal azután elindulunk egy pár
száz méterrel odébb levő öbölbe fürödni. Az édes és a sós víz
találkozásánál érdekes az állat és a növényvilág. Az is érdekes,
hogy nem keveredik össze a két víztömeg: a felül lévő hideg édesvíz és az alul
(2-3 m mélytől kezdődő) meleg sós víz közti határ igen éles, látható és
tapintható...
Egy óra múlva kimotorozunk a torkolatból, háromkor vitorlát bontunk, és
élénk bő széllel elindulunk Trogir irányába.
Lassan lemegy a nap, de mi
nem sietünk, éjszakai
vitorlázás van betervezve. Eleinte csodálatos csillagos ég alatt vitorlázunk,
majd feljön a hold és beragyogja a tájat. A félhold fénye is bőven elég, hogy a szigetek
körvonalait élesen lássuk (előző héten mi még teliholdas
éjszakákon vitorláztunk Koperből Zadarig Áron Carinájával...)
Amint besötétedet, a szél is elkezdett lanyhulni, míg éjfélre teljesen
elállt. Egy óra motorozás után kikötünk Trogir marinájában
(V. Miklósék hajója mellé :-).
Ki korán kell... Ez nálunk nem jött be, fél nyolckor már ott-termett a
kikötő-fiú (bácsi)... Ezek után nem kapkodtuk el az indulást,
előbb páran kipróbálták, milyen is az
árbocmászás
(bocman-székkel), majd 1/2 12-kor indultunk, szinte az utolsók között.
Csak a szomszédos Splitbe készültünk.
2006.09.12. (kedd) 12:00 Trogir közelében 43-30.2N 016-12.8E
A déli szélcsendet egy kis fürdéssel, búvárkodással töltjük a
Ciovoval
szemközti szigetek egyikénél. Egyre aztán megjön a szél, egyre nagyobb
lesz, s 3/4 4-re már Splitben is vagyunk.
Reggel 1/2 9-kor indulunk, Hvar a cél, találkánk van:
Péter édesapja és családja lesz ott egy másik hajóval. Bő 3-as bő szelünk van :-)
2006.09.13. (szerda) 12:00 Brac felé féluton 43-29.0N 016-25.0E
Jó a szelünk,
egy -
két vontát beiktatva
jól haladunk, egykor vagyunk Brac és Solta között, 1/2 7-kor pedig
lehorgonyzunk Hvar előtt. Már lemegy a
nap,
mire a csapat kimegyd ingivel várost (meg várt, azaz Hvart :-) nézni,
majd 1/2 9-kor bemotorozunk a Palmizana marinába. Itt
kölcsönösen meglátogatjuk egymás hajóit meg egymást, meg miegymás :-)
Reggel erős szélre ébredünk, 10 körül indulunk, 4-es 3/4-es szélben 6-7
csomós sebességgel haladunk.
Délben Solta takarásában, kisebb hullámzásban haladunk, néha 7 fölé
csusszan a sebességjelző. Néha muszáj elhagynunk a szigetek takarását,
ilyenkor jókora hullámok érnek utol, szinte teljes hátszelünk van, és
ezt tartani állandó figyelmet igénylő fárasztó menet. A kedvenc Zirje-i
(Tratinska) öböl helyett Kaprije-t választom éjszakára, hogy legalább a
hullámzástól védve legyünk. 1/2 7-kor érünk be az öbölbe, de már sokan
horgonyoznak, nehéz jó helyet találni.
Éjszaka erősödik a szél, 11 körül elenged a horgonyunk. Újabb helyet
keresünk, s ezt még 3-4-szer megismételjük.
Ilyen volt az éjszakai
sodródásunk/helykeresésünk.
A többi hajó csak hajnali 1-2
körül kezd sodródni, hiába, kicsi a horgonyunk (akkora, mint az Áron 19
lábas Carinájáé)...
Alig várom már a pirkadatot, hogy indulhassunk (sötétben nem akartam a
indulni, elsősorban a nagy hullámok miatt: jobb azokat látni :-)
Egész délelőtt 6-7 szélben vitorlázunk, raumos menet, fárasztó és
hány(kolod)tató. De mi nem bánjuk, ez az utólsó napunk, legalább jól
kivitorlázzuk magunkat.
2006.09.15. (péntek) 12:00 Sukosan közelében 44-03.2N 015-17.7E
Délben már Sukosan közelében vagyunk, mielőtt bemotorozunk a kikötőbe,
még szembefordulunk a hullámokkal és jókorákat ugratunk mindenki nagy
örömére. Aztán bemegyünk, kikötünk, és elcsendesedünk. Mindenki a
csomagolással van elfoglalva, de valójában egészen máshol jár... Bizony
kár, hogy
VÉGE