LÉTMINIMUM STANDARD
PROJEKT 1984 W (IV. fázis): KATABASIS SOTERIOLOGIKE (Folytatás) | ||||
Itt jutunk el arra a pontra, ahol mi azt mondjuk, hogy a katabasis leért a bázisra. Rocky, az van ideírva, illetve a mondat úgy szól: "No Noice, No Words". "Nincs Zaj, Nincsenek Szavak." Itt a taub (süket) értelme világossá válik talán. Ebből kettő van, mert ha csak egy lenne, akkor az a gyanú támadhat, hogy úgy érkezett le az aljára a katabasist végző, hogy azonnal el is indult fölfelé. Nem, leérkezett, dobbantott, és indult fölfelé. Itt a mechanikus jelleg kezd el nagyon erősen kidomborodni. Van itt egy mondat, úgy szól: "Teher were fears that the Baddrawing will leave key-areas uninvestigated, but it was a baseless rumor" - "Voltak félelmek, hogy a Rosszrajz kulcsterületeket megvizsgálás nélkül fog hagyni, de ez csak egy alaptalan pletyka volt". Itt kezdődik egy másik mechanikai eljárással készült képsorozat. Ez ofszettel készült. A szita nagyon egyszerű dolog, az egy függőleges-vízszintes mozgásból adódik össze,. Az ofszet egy körkörös mozgásból. Ez a körkörösség meg is jelenik bizonyos értelemben a képeken. Ami a képen itt felbukkan, az egyre inkább egy ilyen mozgás illúzióját kelti, természetesen rosszul. A mondat úgy szól, hogy: "The Peak of Baddrawing in Gooddrawing" - "A Rosszrajz csúcsa a Jórajzban". A másik: "The Peak of Gooddrawing in Baddrawing" - "A Jórajz csúcsa a Rosszrajzban". "A Rosszrajz csúcsa a Művészetben". A "csúcs" kétértelmű. "A Művészet csúcsa a Jórajzban". "The Bottom of Baddrawing in Art" - "A Rosszrajz alja a Művészetben". És így tovább. Tehát itt további analízis megy, de itt már tudatosan az anabasis-periódusban vagyunk, tehát a katabasis azon részében, amely ahhoz szükséges, hogy az ember ne maradjon ott lent. Az anabasis az, amikor fölfelé mozgunk a bázisról. Rögtön világossá válik, hogy szükségképpen a "Walpurgis pour Jacob Boehme" felé. Itt ennek az anabasis-résznek a végére jutottunk. Ahol nagyon világosan van kimondva ez a mondat: "A Rosszrajz az emberiség tömegei által csodált". "A Rosszrajz a pokol kellős közepén áll". "A Rosszrajz a Jórajz eredménye". "A Rosszrajz csak akkor ér el valamit, amikor nem akar elérni semmit". "A Rosszrajz nem akar elérni semmit". "A Rosszrajz a Szabad Akarat ajándéka". "A Rosszrajz a Szabadság által elért". "A Rosszrajz az érintetlen Tiltott Gyümölcs". És ez idézőjelben. "A Rosszrajz az Édenkert kellős közepén áll". "A Rosszrajz az Egek kellős közepén áll". Itt egyre inkább a közelében járunk a kijáratnak. Itt már ilyeneket is lehet látni, hogy: "Rosszrajz Picassónak". |