LÉTMINIMUM STANDARD PROJEKT 1984 W (IV. fázis):
KATABASIS SOTERIOLOGIKE

(Folytatás)







[Az anabasis]

A katabasis során itt felbukkan egy új szin, amelynek egy nagyon érdekes vonatkozása van. A mai napig nem tudom, sajnos, vagy talán mindegy, hogy is van ezzel a szépia színnel. A szépia - azt mondom, szín, pedig az nem is szín, az egy barna, az egy kosz-szín - a szépia nevű tintahalból származik., s az a funkciója, hogy amikor a tintahal veszélyt érez, akkor kispricceli, és egy lila festéktömegben bújik el, mint a strucc a földben. Tehát lila festék van a szépiahalban. És akkor egy szép napon az ember elmegy az üzletbe, a Pelikánhoz, és megvásárolja a Pelikán szépia-tust. Nem tudom, hogy ez oxidáció-e, ami természetes vegyi folyamat, vagy valami mesterséges beavatkozás következménye ez az átalakulás a lilából a szépiába, mindegy. Mindenesetre a két színnek nagyon szoros kapcsolata van egymással: ha azonos sűrűségű szépia és lila festéket egy felületre helyezünk, és azt fekete-fehér filmre lefényképezzük, akkor mind a kettőt egyformán szürkének látjuk, tehát a valőrjük ugyanaz. A lilának még van egy vonatkozása, azon a területen van, ahol az elektromagnetikus spektrum látható tartományában az ultraibolya környékét jelzi valamilyen módon. Emiatt egy megfelelő szín valószínűleg, az egyház is nagyon kedveli. Ez az a terület itt a katabasisban, ahol egy-egy állami díjas szentéletű ember jóváhagyását adja.



Levél Néray Katalinnak




Tovább

Itt jutunk el arra a pontra, ahol mi azt mondjuk, hogy a katabasis leért a bázisra. Rocky, az van ideírva, illetve a mondat úgy szól: "No Noice, No Words". "Nincs Zaj, Nincsenek Szavak." Itt a taub (süket) értelme világossá válik talán. Ebből kettő van, mert ha csak egy lenne, akkor az a gyanú támadhat, hogy úgy érkezett le az aljára a katabasist végző, hogy azonnal el is indult fölfelé. Nem, leérkezett, dobbantott, és indult fölfelé. Itt a mechanikus jelleg kezd el nagyon erősen kidomborodni.

Van itt egy mondat, úgy szól: "Teher were fears that the Baddrawing will leave key-areas uninvestigated, but it was a baseless rumor" - "Voltak félelmek, hogy a Rosszrajz kulcsterületeket megvizsgálás nélkül fog hagyni, de ez csak egy alaptalan pletyka volt".

Itt kezdődik egy másik mechanikai eljárással készült képsorozat. Ez ofszettel készült. A szita nagyon egyszerű dolog, az egy függőleges-vízszintes mozgásból adódik össze,. Az ofszet egy körkörös mozgásból. Ez a körkörösség meg is jelenik bizonyos értelemben a képeken. Ami a képen itt felbukkan, az egyre inkább egy ilyen mozgás illúzióját kelti, természetesen rosszul. A mondat úgy szól, hogy: "The Peak of Baddrawing in Gooddrawing" - "A Rosszrajz csúcsa a Jórajzban". A másik: "The Peak of Gooddrawing in Baddrawing" - "A Jórajz csúcsa a Rosszrajzban". "A Rosszrajz csúcsa a Művészetben". A "csúcs" kétértelmű. "A Művészet csúcsa a Jórajzban". "The Bottom of Baddrawing in Art" - "A Rosszrajz alja a Művészetben". És így tovább. Tehát itt további analízis megy, de itt már tudatosan az anabasis-periódusban vagyunk, tehát a katabasis azon részében, amely ahhoz szükséges, hogy az ember ne maradjon ott lent. Az anabasis az, amikor fölfelé mozgunk a bázisról. Rögtön világossá válik, hogy szükségképpen a "Walpurgis pour Jacob Boehme" felé.

Itt ennek az anabasis-résznek a végére jutottunk. Ahol nagyon világosan van kimondva ez a mondat: "A Rosszrajz az emberiség tömegei által csodált". "A Rosszrajz a pokol kellős közepén áll". "A Rosszrajz a Jórajz eredménye". "A Rosszrajz csak akkor ér el valamit, amikor nem akar elérni semmit". "A Rosszrajz nem akar elérni semmit". "A Rosszrajz a Szabad Akarat ajándéka". "A Rosszrajz a Szabadság által elért". "A Rosszrajz az érintetlen Tiltott Gyümölcs". És ez idézőjelben. "A Rosszrajz az Édenkert kellős közepén áll". "A Rosszrajz az Egek kellős közepén áll".

Itt egyre inkább a közelében járunk a kijáratnak. Itt már ilyeneket is lehet látni, hogy: "Rosszrajz Picassónak".

Tovább