A Budapesti 4.
Tervezet, készült |
B. rész - Városrendezési kérdésekA választott nyomvonal általános jellemzõi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A TÉTÉNYI ÚTI NYOMVONAL JELLEMZÕI
A kiválasztott Tétényi úti metró
fõ nyomvonala a budai oldalon lévõ Kelenföldi
MÁV pályaudvart köti össze a pesti oldalon
lévõ Keleti pályaudvarral. Az Etele
tértõl a nyomvonal a Tétényi és
Bartók Béla utat követi, keresztezi a Dunát,
majd eléri a Kálvin teret, utána a
Rákóczi teret és a Baross téren ér
véget. A 7,3 km hosszú vonal 10
állomásból áll (a
végállomásokkal együtt) és teljes
egészében földalatti vezetésû. A tervben szerepel a Kelenföld utáni 2,0 km-es hosszabbítás, Budaörsi út felé, nyugati irányban, részben magasvezetéssel, részben föld alatt.
ÜTEMEZÉSI LEHETÕSÉGEK
A 2. ütemben alakították ki a nyomvonal
ütemezett megvalósításának
alternatíváit, melyek az 1. táblázatban
szerepelnek. 1. táblázat - Ütemezési alternatívák
* fordítóvágányokkal együtt kb. 0,6 km
A Kelenföld-Keleti pu. közötti vonal
építését egy vagy két ütemben
tervezik.
Két ütem esetén az elsõ jelentõs
szakasz a Kelenföldi pályaudvar - Kálvin tér
közötti. A Kálvin tér valóban az
elsõ jelentõs átszállóhely, mely
ideiglenes végállomásként is
kialakítható.
A Budaörsi út-Kelenföld szakasz lehet a további
meghosszabbítás. Az ütemezési
alternatívákat a tanulmány
készítésének második
ütemében az utasforgalmi elõrejelzések, a
mûszaki-mérnöki pontosítások és
a gazdasági és pénzügyi
értékelés folyamán egyaránt
figyelembe vették.
Ezen túlmenõen, a pénzügyi
értékelés céljaira egy
korlátozottabb, a Kelenföldi pályaudvar és
Kálvin tér közötti szakasz is vizsgálata
is megtörtént |